Love

Gladsaxe Skøjteløber-Forenings love

som vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling den 2. december 2024


1.

Foreningens navn er Gladsaxe Skøjteløber-Forening. Foreningen ligger i Gladsaxe kommune.

Gladsaxe Skøjteløber-Forenings primære formål er at skabe optimale rammer for de medlemmer, som deltager i klubbens is aktiviteter.

Det gør vi ved:

at have fokus på leg, glæde og sociale relationer

at tilbyde is- og off-ice aktiviteter, som matcher medlemmernes niveau og ønsker

at ansætte og uddanne trænere og hjælpetrænere, så kompetencerne matcher det niveau, som den enkelte underviser på

Herudover ønsker vi - i begrænset omfang - at tilbyde aktiviteter for andre målgrupper. Aktiviteterne skal relatere til den off-ice, som indgår i skøjtemedlemmernes træningsprogrammer. Eksempler kunne være: dans, ballet, yoga, gymnastik og fysisk træning

Det gør vi for:

at give vores skøjtemedlemmer mulighed for at skabe nye relationer

at udvide vores aktiviteter udover den begrænsede istid. som vi har til rådighed

at tiltrække unge og voksne, som kan bidrage til klubbens sociale liv

2.

Enhver person, der ikke er udelukket af Danmarks Idrætsforbund, kan optages som medlem. Indmeldelse sker via forenings hjemmeside og medlemsregistreringssystem.

Indmeldelse, skal for at få endelig gyldighed, godkendes af foreningens bestyrelse eller et af denne nedsat udvalg.

Hvis trænergruppen vurderer, at der ikke er plads på et givent hold, træffes endelig beslutning om medlemskab af bestyrelsen.

Udmeldelse sker skriftligt til foreningens adresse og med 14 dages varsel til en måneds udgang.

3.

Foreningens aktive medlemmer, på konkurrenceholdene, skal have bestyrelses godkendelse til at repræsentere andre foreninger under Dansk Skøjte Union ved opvisninger og konkurrencer.

4.

På baggrund af den enkeltes niveau afgør trænerteamet hvilket hold et medlem optages på.

Ved indmeldelse betales et indskud på kr. 50 kr. samt det årlige gebyr for medlemskab af den relevante forbund/union, som herefter opkræves årligt d. 1. januar - pt. 125 kr.

Træningskontingentet fastsættes af bestyrelsen for en sæson ad gangen under hensyntagen til udgifterne for det respektive hold.

Passive medlemmer betaler kr. 100,00 pr. sæson.

Kontingentet betales for aktive medlemmer månedsvis forud.

Bestyrelsen har mulighed for at udelukke et medlem med restance fra alle aktiviteter, hvis restancen ikke er betalt inden udgangen af den følgende måned. I særlige tilfælde kan bestyrelsen træffe beslutning om henstand af kontingentbetaling i kortere perioder.

5.

Bestyrelsen tager stilling til evt. prisnedsættelse for medlemmer ved klubbens arrangementer.

6.

Foreningens daglige ledelse varetages af bestyrelsen, der består af en formand og indtil 7 bestyrelsesmedlemmer, som vælges af generalforsamlingen for et år ad gangen.

Formanden vælges for sig. Desuden vælges på generalforsamlingen op til 2 suppleanter til bestyrelsen, samt en revisor og en revisorsuppleant.

Enhver der har tilknytning til foreningen, er valgbar til bestyrelsen.

Foreningen forpligtes udadtil ved formandens og/eller kassererens underskrift.

7.

Foreningen kan ansætte lønnet personale til at varetage relevante opgaver.

8.

Foreningens regnskabsår løber fra 1. januar til 31. december. Regnskabet kan i mangel på kasserer outsource regnskabet. Revideres af den på generalforsamlingen valgte revisor.

9.

Generalforsamlingen kan på forslag af bestyrelsen udnævne æresmedlemmer eller livsvarige medlemmer af foreningen.

10.

Udtræder et af de på generalforsamlingen valgte bestyrelsesmedlemmer i årets løb af bestyrelsen, erstattes vedkommende af suppleanten. Afgår formanden, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling.

11.

Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed og indkaldes skriftligt til foreningens stemmeberettigede medlemmer med 10 dages varsel til afholdelse inden den 15. marts.

12.

Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen, hvis det skønnes nødvendigt, eller efter skriftlig begæring af mindst en tredjedel af foreningens stemmeberettigede medlemmer. Indkaldelse skal ske med mindst 8 dages varsel.

13.

Stemmeret på foreningens generalforsamling har:

  • Aktive medlemmer, der er fyldt 14 år
  • Én forældre til hvert medlemmer under 14 år
  • Bestyrelsesmedlemmer
  • Familiehold har 1 stemme pr. familie

Medlemmer, som er i kontingentrestance, har ingen stemmeret.

14.

Den ordinære generalforsamling skal mindst indeholde følgende dagsorden:

  1. Valg af dirigent.
  1. Formanden aflægger beretning til godkendelse
  1. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse
  1. Behandling af indkomne forslag
  1. Valg af formand
  1. Valg af indtil 7 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.
  1. Valg af revisor og revisorsuppleant.
  1. Eventuelt.

15.

På enhver generalforsamling kan der kun træffes beslutning om de på dagsordenen opførte sager. Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være bestyrelsen i hænde senest den 1. marts samme år.

16.

Enhver sag afgøres på generalforsamlingen ved almindeligt stemmeflertal. I tilfælde af stemmelighed er forslaget bortfaldet. For ændring af lovene kræves dog mindst to tredjedele af de afgivne stemmer.

17.

Foreningen kan ikke opløses, hvis en fjerdedel af dens medlemmer stemmer for dens beståen. I tilfælde af foreningens opløsning skal dens midler og formue skænkes til dansk idræt.